keskiviikko 20. toukokuuta 2015

Ehkä sittenkin dressagerider

Tän kevään mestaruudet on nyt siis ratsastettu. Ratsastin koulumestaruuksissa Patulla A-merkin kouluohjelman. Lähtökohdat kisoihin oli vähän heikohkot sanoisinko: olin mennyt Patulla viimeksi heinäkuussa leirillä sekä ollut koulutunnilla viimeksi syyslomalla. Urheiluhengessä ja kilpailemisen ilosta päätin kuitenkin osallistua!




Tiistai aamun treenit menivät aikalailla penkin alle. En saanut Patua liikkumaan tasaisesti oikeinpäin ja pysymään tuntumalla. Se yritti lähes kokoajan poistua sieltä mistä aita on matalin ja mulla oli nappulat hukassa kouluratsastustauosta johtuen. Muutama hyvä ravi pätkä saatiin, mutta muuten meno oli suoraan sanottuna aika kauheaa. Olin jo vähän epätoivoinen kisojen suhteen..

Sain kuitenkin yllättyä kisojen verkassa, sillä Patu oli alusta asti paljon parempi mitä treeneissä. Se oli jo mennyt yhden radan alle ja lämmennyt sopivasti. Sain ravin verkassa omasta mielestäni oikein kivaksi, laukassa poni olisi voinut jäädä vähän odottamaan paremmin sekä olla pyöreämpi.


Vastalaukkaa, eikä ole edes turpa kohti taivasta!
Rata meni treeneihin nähden huipusti! Muutamia omia huolimattomuusvirheitä oli mm. tahtirikko, vaisut väistöt sekä laukassa pyöreys hävisi, kuten osasin verkan perusteella odottaa. Mitään suurempaa katastrofia ei tullut ja olin oikein tyytyväinen. Pisteitä saatiin radasta 157,5p ja prosentteja 58,333% (tavoite oli 56%).
Keskilaukat menossa

Patun laukkamoodi on helposti tämä -> liian avoin muoto A:han
 
Menin laittamaan jo ponia pois, sillä mun jälkeen meni vielä muutama ratsukko, joiden ajattelin sijoittuvan. Patu olikin jo melkein karsinassa, kun mua huudeltiin kentälle. Olin saanut sennumestaruuspronssia, jonka menin sitten pokaamaan ilman hevosta. Pronssimitali oli ihan kiva yllätys, sillä en ole muistaakseni ikinä sijoittunut koulumestaruuksissa mitaleille, en edes junnuna.

© Elina K





Joten ehkä mustakin vielä kouluratsastaja saadaan, joskus.
 
 
 Ps. Sunnuntaina lähden Nemolla Korpi-Jukolaan hyppäämään Keuruu-Mänttä cup kisoihin 80cm !

2 kommenttia: