maanantai 25. toukokuuta 2015

Korpi-Jukola 24.5.



Eilinen vierähti Korpi-Jukolassa Keuruu-Mänttä cupin viimeisessä osakilpailuissa. Kyseessä oli siis "eriskoiseste"kisat, esteet oli rakennettu vähän kenttäratsastushengessä! Mitään kovin pahoja esteitä radalla ei todellisuudessa ollut tavanomaisten laineen, vesimaton ja muurin lisäksi. Muutaman esteen alla oli autonrenkaita, yhden esteen alla "vinoseinä" ihan kuin pikku maastoeste ja sarja oli rakennettu hienosti koivurungoista. Laine oli kakkosesteenä ja se tuli vähän yllättäen eteen kaarteesta, joten siihen näytti moni ottavan kieltoja.

Ilmeistä päätellen oon kauhusta kankeana näissä kahdessa kuvassa :D

Oltiin siis suurella jengillä liikenteessä: Ponilaaksosta oli mukana Nemo, Patu, Makkara, Ruttu ja Ruuvi. Nemo menin yhden radan 60cm ennen mua, mutta harmillisesti tuli hylky kakkosesteelle ponin kieltäydyttyä ja ratsastajan tiputtua.

Mua siis jänskätti hurjasti radankävelyssä, koska Nemo ei ollut päässyt hyppäämään näitä jänniä esteitä ensin pienempänä. Olin aivan paineissa ja totesinkin, että mun pää ei näköjään enää kestä näitä estekisoja! Jos päällimmäinen ajatus on selvitä radasta hengissä, niin en tiedä onko musta enää tähän :'D Toisaalta radalla oli kyllä kivaa, enkä siellä ehdi ajatella pelkääväni, joten kyllä mä tästä myös nautin. Olen kyllä sen tyyppinen ihminen, että multa katoaa esteratsasturutiini hyvin nopeasti, joten ehkä tässäkin on takana vähän rutiinin ja treenin puute.



Verryttelyssä Nemo kielsi kerran okserille (joka oli kai 85cm..) ja pari ensimmäistä loikkaa pystylle tuli vähän huonosti, ponilla ei oikein ollut imua esteelle. Muutamien hyppyjen jälkeen kävelin hetken ja ennen omaa suoritusta otin pari pientä laukkaspurttia ponin terävöittämiseksi sekä hyppäsin molemmat esteet.



© Marjo S


Radalla odotellessani vuoroa ravailin ympäriinsä, jotta poni näkisi esteitä vähän joka suunnasta. Rata sujui viimeiselle esteelle saakka tosi hyvin. Nemo eteni sulavasti eikä yrittänyt kytätä tai kieltää, tulin kyllä aika varmistellen joka esteelle. Viimeinen este oli sarja lävistäjän alussa, johon tein huonon tien joten Nemo pääsi livahtamaan A-osan jälkeen vasemmalle. Uudella yrityksellä mentiin yli, joten jäi kyllä harmittamaan tuo radan viimeisen esteen moka... Mutta poniin olen siinä suhteessa tyytyväinen, että se hyppäsi kaiken ja oli muutenkin kiva ratsastaa! Tällä kertaa ei tullut rusetteja mutta ihan kiva päivä silti :)

Kuvat © Ella

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti