maanantai 11. toukokuuta 2015

Voiko vielä tehdä comebackin?


Edellinen kirjoittamani postaus 5.10.2014. 
Yli puoli vuotta ... 

Muistattekohan enää minua? Oma sivunikin on vielä vuoden takaisilla tiedoilla varustettu. Täytyy käydä päivittämässä sekin ajantasalle.

Onneksi hevosrintamalla ei ole ollut ihan niin hiljaista kuin blogin perusteella voisi olettaa. Käydäänpä pikainen tsekkaus mitä on tapahtunut ja missä menen nyt :)

Tunneilla olen yrittänyt käydä niin paljon kuin on mahdollista. Rajoittavina tekijöinä on ollut lähinnä opiskelijabudjetti, Jyväskylässä asuminen ja se miten tunneilla on tilaa, yleensä onneksi olen löytänyt vapaan paikan. Noin 1-2 kertaa kuukaudessa olen siis keskimäärin käynyt. Tämän lisäksi olen saanut ratsastaa silloin tällöin kavereiden hevosia heidän ollessa kipeänä tai matkoilla. Se on ollut hyvä lisä tunneilla käynnin rinnalla ja näistä mahdollisuuksista olen ollut aina tosi kiitollinen.

Olen käynyt pääasiassa edelleen Ponilaaksossa ja tunneilla eniten olen mennyt Lätyllä. Se on toiminut tosi hyvin, en muista että yhtään huonompaa tuntia olisi sen kanssa ollut. Nyt keväällä olen saanut myös muita ratsuja alle. 

Kävin kuluneen lukuvuoden aikana kolme kertaa myös Tikkakoskella LaKu Stallilla tuttuni mukana. Siellä sain kivoja puoliverisiä alle ja tykkäsin paikasta! Oli jännittävää käydä uudella ratsastuskoululla kun olen koko ikäni käynyt Ponilaaksossa. Teki hyvää nähdä muutakin ja mennä ihan uusilla hevosilla, joilla ei ollut koskaan edes nähnyt muiden menevän. 

Huhtikuun lopussa starttasin extempore helppo A:0, 2009. Olin alunperin ilmoittautunut helppoon B:hen, mutta helpossa A:ssa olisi ollut vain kaksi starttia, joten vaihdoin siihen ja saatiin kilpailu aikaiseksi. Rata oli oman arvioni mukaan haastavin mitä olen koskaan startannut. En ollut mennyt Källillä varmaan ainakaan pariin vuoteen, mutta se on aina ollut niin mukava ratsastaa, että radalle lähtö ei huolestuttanut sen enempää. Hienosti Källi 24v. suoritti radan ja paikkaili kuskin huolimattomuusvirheitä. Tuloksena 54,2%, johon olin tyytyväinen huolimatta siitä, että jäimme kolmansiksi :) 



Kuvat: Juliaana Seppälä

Källin kanssa otetaan tämän viikon torstaina revanssi seuran koulumestaruuksissa. Vuorossa tällä kertaa A-merkin kouluohjelma. Yksi treenikertakin on jo takana ja huomenna tulee vielä toinen. Pyritään paikkaamaan asioita, joista viime kerralla saatiin palautetta.

Sitten minulle vähän uudempi tuttavuus, Ruttu. En saanut estemestaruuksiin ratsukseni Lättyä ja halusin silti osallistua. Päätin ilmoittautua Rutulla, jolla olin hypännyt vain kerran ja siitäkin on kulunut aikaa. Ehdin yhdelle treenitunnille ennen kisoja ja se meni ihan hyvin. Hivenen siellä tuli puomeja ja kuski ei ollut kartalla kun esteitä sinne 80-90cm laitettiin. Sen verran erilainen oli Ruttu ratsastaa Lättyyn verrattuna. Hyviä pätkiäkin oli matkassa ja ne herättivät toiveita miltä meno näyttäisi kun treenaisi enemmän ja saisi rutiinia myös Rutun ratsastukseen. Tykkäsin hevosesta kovasti!

Estemestaruuksissa hyppäsimme 80-90cm sennumestaruusluokan ja yksi puomi napattiin matkaan perusradalla. Syy oli satulan päällä, sillä päästin laukan leviämään liian pitkäksi. 4vp tuloksella ei sijoille päästy, mutta ihan ok rata tehtiin, johon olin paikoin tyytyväinenkin. Oma moka on onneksi helpompi korjata ;)

Mun ja Rutun taival ei toivottavasti jäänyt tähän, sillä haluaisin kovasti oppia ratsastamaan tätä hevosta. Jatkoa on vähän suunniteltukin!


Kuvat: Marjo Saarinen

Ja mitäs nyt?
Mulla on siis ensimmäinen yliopistovuosi takana. Erityispedagogiikka on ollut aivan mun juttu, olen ollut tosi tyytyväinen valintaani. Jyväskylään olen tykästynyt opiskelijakaupunkina ja olen saanut uusia kavereita.

Nyt olen palannut elokuun loppuun asti Keuruulle. Aion työskennellä koko kesän ja ennen kaikkea heppailla

Aloitan taas ratsastamaan Santtua silloin tällöin. Kävin jo perjantaina piiitkän tauon jälkeen ja olin melkein unohtanut miten hieno se hevonen on ♥ Oli niin mukava ratsastaa sitä pitkästä aikaa ja odotankin innolla että päästään taas treenin makuun.

Kuva: Petra Kataja-aho
Kuva on vuoden vanha, mutta tykkään siitä kovasti. Santtu on hieno ja näkee kuinka hymyilen vaikka istuminen ja ratsastaminen meinaa viedä voimat :D

Nämä neljä kuukautta yritän siis nauttia täysiä heppailusta, kun se jää opiskelujen aikaan aina hieman vähemmälle. Jatkoa postauksille on toivottavasti taas luvassa ;)

Onko teillä jotain kysyttävää?
Tässä oli niin tiiviisti kaikki kuulumiset, että jotain saattoi jäädä auki.

Sara

2 kommenttia:

  1. Mahtavaa että säkin teet come backin bloggaajana! Kiva lukea sunkin kädenjälkeä pitkästä aikaa :)

    Pakko vielä kerran kehua noita sun kisaratoja: sulla ja Källillä meni superhyvin, samoin sulla ja Rutulla! Harmi etten torstaina pääse kyttäämään seuramestaruuksia, näitä kaukana asuvien huonoja puolia :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla että comeback oli toivottua, yritän nyt ryhdistäytyä bloggaajana :) Ja kiitos! Harmi ettet pääse paikalle :(

      Poista